ورزشکاران فرش و طلا می‌فروشند تا کمان بخرند

مجید کهتری:
ورزشکاران فرش و طلا می‌فروشند تا کمان بخرند

رئیس انجمن تیراندازی با کمان جانبازان و معلولان با بیان اینکه ورزشکاران معلول نیاز به حمایت بیشتری دارند گفت افرادی هستند که حتی برای خرید کمان خود فرش و طلایشان را فروخته اند.
مجید کهتری در نشست خبری تیم تیراندازی با کمان جانبازان و معلولان که عصر یکشنبه در محل فدراسیون برگزار شد، اظهار داشت: رشته تیراندازی با کمان رشته هزینه بری است و وقتی یک ورزشکار حرفه ای کیف خود را باز می کند، 10 میلیون وسایل در آن به چشم می خورد. در کشور ما بودند بسیاری از ورزشکاران که فرش و طلای خود را فروختند و یا وام گرفتند تا وسایل بخرند و در رقابت ها شرکت کنند.
کهتری با بیان اینکه تیم تیراندازی جانبازان و معلولان پس از 5 سال وقفه عملکرد قابل قبولی در رقابت های رده بندی جمهوری چک داشت، گفت: فدراسیون از سال 79 این رشته را راه اندازی کرد و در نخستین اعزام خود به رقابت های 2000 سیدنی در ریکرو تیمی به عنوان پنجم رسیدیم. عملکرد این انجمن در مجموع خوب بوده اما پس از رقابت های آسیا - اقیانوسیه (فسپیک) دچار وقفه ای پنج ساله شدیم که خوشبختانه شرایط حضور در رقابت های چک فراهم شد و این امیدواری وجود دارد که برای بازی های آسیایی گوانگژو، تیمی قدرتمند را روانه مسابقات کنیم.
رئیس انجمن تیراندازی با کمان جانبازان و معلولان در ادامه تصریح کرد: ما در رقابت های چک با 9 ورزشکار موفق به کسب 6 مدال شدیم که این از نظر من کار ارزشمندی است. زهرا نعمتی، تیرانداز جوان کشورمان، در این رقابت ها هم به مدال طلا رسید و هم رکورد جهان را ارتقا داد. خانم راضیه شیرمحمدی هم با امتیازی ناچیز مدال طلا را با نقره عوض کرد که از نظر ما اهمیت فراوانی دارد. در ریکرو مردان، کاظمی راد به مدال برنز رسید و دو مدال برنز کامپوند تیمی مردان و یک نقره تیمی خانم ها در بخش ریکرو، در مجموع حاصل کار ورزشکاران ما در این رقابت ها بود که از ارزش بالایی برخوردار است.
کهتری اظهار داشت: بسیاری از برنامه هایی که ارائه می دهیم از جمله دوره های روانشناسی و کلاس های بدنسازی به دلیل مشکلاتی که وجود دارد عملی نمی شود البته این نمی تواند تهدیدی جدی بر سر راه ما باشد. در بسیاری از مواقع نمی توانیم اردوهای بلند مدت داشته باشیم و به همین منظور ورزشکاران ما در شهرستان های خود به تمرین می پردازند و از طریق پیام کوتاه، وضعیت خود را به اطلاع مربیان تیم می رسانند.
وی با بیان اینکه قصد جوانگرایی دارد، افزود: هدف اصلی ما موفقیت در رقابت های پارالمپیک 2012 لندن است و برنامه خود را به طور مکتوب تحویل فدراسیون داده ایم. ضمن اینکه در نظر داریم از کل ایران استعدادیابی کنیم و از این پس با تیمی کامل در بخش مردان و زنان در رقابت ها شرکت کنیم.
کهتری گفت: من از شخص آقای کریم صفایی، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان، درخواست می کنم دید بهتری نسبت به معلولان داشته باشند و مساعدت بیشتری با این قشر از ورزش کشور داشته باشند. البته خوشبختانه انجمن تیراندازی با کمان جانبازان و معلولان خیلی از همتای خود عقب نبوده و ورزشکاران ما بار مالی وسایل خود را بر عهده گرفته اند.
رئیس انجمن تیراندازی با کمان جانبازان و معلولان در پایان گفت: در حال حاضر فکر می کنم مجموع ورزشکاران ما در این رشته از دویست، سیصد نفر تجاوز نکند که این رقم باید افزایش پیدا کند تا بتوانیم با کشف استعدادهای جدید، موفقیت های بیشتری را در آینده شاهد باشیم.
منبع : خبرگزاری مهر
اختصاصی مهر/
اختراع خط کش سخنگو توسط نوجوان کرجی برای نابینایان
نوجوان کرجی پس از دو ماه تلاش موفق به ساخت خط کش سخنگو برای استفاده جامعه نابینایان شد.
به گزارش خبرنگار مهر در کرج، خط کش سخنگو توسط طوبی احمد زاده، دانش آموز رشته ریاضی فیزیک در مطقع تحصیلی سوم دبیرستان، پس از دو ماه تحقیق و فعالیت علمی ساخته شده است.
این نوجوان مخترع به خبرنگار مهر در کرج گفت: خط کش سخنگو با فنآوری هشدار دو ممیز یک اعداد طراحی و ساخته شده است که این طرح بهترین روش برای معیار اندازه گیری و رسم خطوط برای نابینایان است.
احمدزاده یادآور شد: این خط کش به وسیله مدار متحرک پس از رسم خط یک سانتیمتری با زبان گویا عدد یک را برای نابینا اعلام می کند ضمن آنکه برای کشیدن هر نیم سانتیمتر خط نیز با صدای بوق به نابینا هشدار می دهد.
وی عنوان کرد: این خط کش توسط مدار متحرک ساخته شده و توسط باتری 12 ولتی نیز روشن می شود.
این دانش آموز دبیرستان قلم چی کرج خاطرنشان کرد: این درحالیست که برای خطوط رسمی نابینایان نیم تعریف نشده بود. این دانش آموز کرجی افزود: این خط کش که به علائم روشن و خاموش و یک گوشی با اعداد ثابت و بریل مجهزاست قادربه اعلام هر سانتی مترخط رسم شده برای نابینایان می باشد.
احمد زاده با اشاره به ثبت این اختراع که در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیتهای صنعتی خاطر نشان کرد: این خط کش به شماره 85-الف 013823 به ثبت رسیده است نمونه داخلی و خارجی نیزندارد.
این خط کش در جشنواره زنان مخترع جهان که در کره جنوبی برگزار شد مقام دوم را از آن خود کرد و همچنین دو مدال نقره از کره جنوبی و لهستان و دیپلم افتخار از کشورهای کرواسی، کره جنوبی و لهستان و دانشگاه سئول نیز به این اختراع اختصاص یافته است.
نخستین مسابقه بین‌المللی زنان مخترع جهان 26 اردیبهشت ماه سالجاری با حضور 216 مخترع از 25 کشور در کره جنوبی برگزار شد.

منبع : خبرگزاری مهر


دفعات مشاهده: 6868 بار   |   دفعات چاپ: 1823 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 245 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

همراه شویم







   

شمعدانی کیست؟

  • پایگاه اینترنتی معلولان ایران ـ شمعدانی ـ به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تک تک افراد جامعه کشورعزیزمان ایران راه اندازی شده است.
    شمعدانی به یک درد مشترک می پردازد.
  • درد قریب به بیست میلیون شهروند ایرانی یعنی " معلولیت " ؛ شهروندانی که با موضوع معلولیت دست به گریبانند حال یا خود عضوی دچار معلولیت دارند یا یکی و شاید دو یا سه یا ... نفر از اعضای خانواده اشان معلولیت دارند یا عضو تیم بزرگ و دلسوز توانبخشی ایران می باشند.
  • در شمعدانی می توانید از اهم اخبار معلولان، مناسب سازی محیط های شهری ( چه در همین تهران خودمان و چه در روستای خود شما)، بحث و جدلهای دولتمردان درباره معلولان، ورزش، قوانین و مقرارت کشوری و بین المللی، مقاله های مفید و سودمند و هر مطلبی مرتبط با معلولیت آگاه شوید.

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 10 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25094073 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 5560 بازدید

شمعدانی حمایت می کند


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شمعدانی | پایگاه اینترنتی معلولان ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb