ورزش افراد معلول باید همانند افراد عادی مورد توجه قرار گیرد

 | تاریخ ارسال: 1390/7/26 | 

همزمان با 24 مهر ماه روز جهانی پارالمپیک؛
خسرو قمری : ورزش افراد معلول باید همانند افراد عادی مورد توجه قرار گیرد

همزمان با 24 مهر ماه روز جهانی پارالمپیک، جشن پارالمپیک با حضور یک هزار و 500 نفر از معلولان و ورزشکاران معلول استان مرکزی در محل سالن دو هزار نفری شهدای پنج مرداد اراک برگزار شد.
به گزارش سرویس ورزشی آریا، خسروی قمری گفت: معلولیت به معنای محدودیت نیست و ورزش افراد معلول باید همانند افراد عادی مورد توجه قرار گیرد.
خسرو قمری افزود: ورزشکاران معلول استان در سال‌های اخیر با درخشش در میادین مختلف ورزشی افتخارات بسیاری را برای ورزش استان رقم زده‌اند که قابل تقدیر است.
وی تصریح کرد: ورزش یکی از ضروری‌ترین نیازها برای سلامت جسم و روح افراد معلول است چرا که معلولان با ورزش به جامعه باز می‌گردند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه پیشنهاد روز پارالمپیک از سوی ایران به کمیته بین‌المللی المپیک مطرح شد و مورد استقبال قرار گرفت، ادامه داد: معلولیت آثار جسمی و روحی خاصی بر فرد مبتلا بر جای می‌گذارد که با ورزش می‌توان تامین سلامت جسمی و روانی فرد معلول را جبران و تضمین کرد.
قمری ورزش را از عوامل ضروری در ادامه زندگی معلولان دانست و ادامه داد: ورزش یکی از مسایل و موضوعات با اهمیت هر جامعه به شمار می‏آید، زیرا ورزش می‏تواند آدمی را در رسیدن به کمال انسانی یاری رساند و سلامت روحی و جسمی انسان را تضمین کند.
وی روز پارالمپیک را گام موثری در راستای توسعه ورزش معلولان دانست و خاطر نشان کرد: ورزشکاران معلول نباید احساس کنند تفاوتی بین آنان و ورزشکاران دیگر وجود دارد، آنها باید همچون ورزشکاران عادی به ورزش اهمیت داده و برای کسب مدال در میادین ورزشی بکوشند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با تاکید بر اینکه توسعه‌ ورزش‌ در یک‌ جامعه‌ می‌تواند دستیابی‌ به‌ جامعه‌ سالم‌ را امکان‌پذیر سازد، گفت: در برنامه‌ریزی برای توسعه‌ ورزش‌ باید اقشاری‌ که‌ به‌ نوعی دارای‌ معلولیت‌ هستند، نیز مورد توجه قرار گیرند و تمامی امکانات و شرایط برای آنها فراهم شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی نیز گفت: در حال حاضر یک هزار و 500 دانش‌آموز معلول در مدارس استثنایی استان مشغول به تحصیل هستند.
عبدالله اسد‌ی‌پور با بیان اینکه این دانش‌آموزان به نوعی از معلولیت‌های بینایی، شنوایی، جسمی‌، حرکتی و ذهنی رنج می‌برند، افزود: دانش‌آموزان معلول باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان قرار گیرند.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ورزش معلولان این اداره هم اکنون ساخت سالن ورزشی و مدرسه مجهز به سالن ورزشی، استخر و سونا را در دست اقدام دارد
ابراهیم نصیری رئیس هیئت جانبازان و معلولان استان مرکزی اظهار داشت: به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران 24 مهر ماه به نام روز پارالمپیک نامگذاری شده و در این روز در سراسر جهان مراسم جشنی با حضور افراد معلول برگزار می‌شود، ولی جای بسی تأسف است که مسئولان استان حاضر نشدند نیم‌ ساعت از وقت خود را به این افراد اختصاص داده و در این جشن شرکت کنند.
وی تصریح کرد: افراد معلول نه تنها مانند سایر افراد عادی دارای احساس و عاطفه هستند بلکه به دلیل شرایط خاص جسمی از روحیه بسیار حساسی برخوردارند که بی احترامی مسئولان و عدم حضور آنان در این جشن موجبات ناراحتی این افراد را فراهم خواهد ساخت.
رئیس هیئت جانبازان و معلولان استان مرکزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های هیئت جانبازان و معلولان برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این جشن از سه ماه قبل گفت: هیئت جانبازان با برگزاری جلسات متعدد از سه ماه گذشته دعوت‌نامه‌هایی را برای مسئولان ارسال کرده و از آنها برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آوردند، اما امروز مسئولان با بی‌توجهی از کنار این روز مهم و حساس جامعه معلولان گذشته و دقایقی از وقت خود را برای خشنودی آنان اختصاص ندادند.
نصیری اظهار کرد: امروز یک هزار و 500 نفر از معلولان در این مراسم شرکت کردند و انتظار داشتند برای یک روز هم که شده مورد توجه مسئولان قرار گیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتخارآفرینی‌های فراوان ورزشکاران معلول در میادین مختلف ورزشی ابراز داشت: ورزشکاران استان در مسابقات مختلف 500 مدال رنگارنگ ورزشی را کسب کرده و موجب افتخار ورزش استان شدند.
رئیس هیئت جانبازان و معلولان استان مرکزی ادامه داد: در مسابقات پارالمپیک جهانی بیشترین مدال‌ها را ورزشکاران جانباز و معلول از آن خود کردند و بدون شک در مسابقات پارالمپیک لندن نیز شاهد درخشش این عزیزان خواهیم بود.
نصیری گفت: هم اکنون ورزشکاران حرفه‌ای استان در 14 رشته ورزشی آقایان و چهار رشته ورزشی بانوان فعالیت دارند.
به گفته وی در حال حاضر چهار نفر از ورزشکاران تیم ملی فوتبال، کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته، بهترین وزنه‌بردار کشور از ورزشکاران با استعداد و با اخلاق این استان هستند.
زهرا عراقیه مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی به مناسبت 24 مهر ماه روز پارالمپیک اظهار داشت: همه معلولان باید به ورزش و سلامت جسم خود توجه کرده و بیش از این به ورزش فکر کنند.
وی با تاکید بر اینکه ورزش به معلولان نشاط و شادابی می‌بخشد، تصریح کرد: ورزش کردن برای معلولان نه تنها ضرورت است، بلکه از نیازهای اساسی آنها محسوب می‌شود زیرا موجب رفع بسیاری از مشکلات این قشر به ویژه مشکلات روحی و روانی می‌شود.
مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: معلولان با وجود نقص جسمانی برای پیشبرد اهداف عالی خود هیچ‌گونه محدودیتی ندارند و با جدیت و عزم راسخ بر تمام مشکلات غلبه می‌کنند.
عراقیه با اشاره به درخشش ورزشکاران معلول استان در رقابت‌ها و مسابقات مختلف ورزشی ادامه داد: ورزشکاران معلول استان در اکثر عرصه‌های ورزشی با اتکا به اراده و توانمندی‌های خود به موفقیت‌های بسیار بزرگی دست یافته‌اند.
وی بیان داشت: امروز جامعه آماری دعوت شدگان معلول به تیم ملی بیش از جامعه آماری ورزشکاران عادی است که این نشان از استعداد بسیار بالای معلولان است.
وی خاطر نشان کرد: ورزش معلولان باید بیش از گذشته بین جامعه شناخته شود و مورد توجه قرار گیرد.
مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ورزشکاران معلول باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرند و توسط مسئولان درک شوند.
وی بیان داشت: ورزشکاران معلول استان در مسابقات مختلف ورزشی افتخارات بسیاری را برای مردم این استان رقم زده‌اند که مسئولان باید با حضور در مراسم پارالمپیک برای لحظاتی کوتاه لبخند را به لب‌های این عزیزان هدیه می‌کردند.

منبع : خبرگزاری آریا


دفعات مشاهده: 6318 بار   |   دفعات چاپ: 1676 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 196 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

همراه شویم







   

شمعدانی کیست؟

  • پایگاه اینترنتی معلولان ایران ـ شمعدانی ـ به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تک تک افراد جامعه کشورعزیزمان ایران راه اندازی شده است.
    شمعدانی به یک درد مشترک می پردازد.
  • درد قریب به بیست میلیون شهروند ایرانی یعنی " معلولیت " ؛ شهروندانی که با موضوع معلولیت دست به گریبانند حال یا خود عضوی دچار معلولیت دارند یا یکی و شاید دو یا سه یا ... نفر از اعضای خانواده اشان معلولیت دارند یا عضو تیم بزرگ و دلسوز توانبخشی ایران می باشند.
  • در شمعدانی می توانید از اهم اخبار معلولان، مناسب سازی محیط های شهری ( چه در همین تهران خودمان و چه در روستای خود شما)، بحث و جدلهای دولتمردان درباره معلولان، ورزش، قوانین و مقرارت کشوری و بین المللی، مقاله های مفید و سودمند و هر مطلبی مرتبط با معلولیت آگاه شوید.

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 9 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25094116 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 5525 بازدید

شمعدانی حمایت می کند


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شمعدانی | پایگاه اینترنتی معلولان ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb