فکر نمی‌کردم زنده باشم و یکسان‌سازی پاداش‎ها را ببینم

 | تاریخ ارسال: 1391/7/15 | 

محمود خسروی وفا:
فکر نمی‌کردم زنده باشم و یکسان‌سازی پاداش‎ها را ببینم

 رشد 100درصدی داشتیم

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‎های پارالمپیک 2012 لندن از یکسان بودن پاداش‎های ورزشکاران معلول با ورزشکاران سالم ابراز خرسندی کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجلیل از مدال‌آوران پارالمپیک 2012 لندن صبح پنجشنبه در تالار وحدت با حضور مدال‌آوران این مسابقات، رئیس جمهور، محمود احمدی‌نژاد، وزیر ورزش و جوانان، محمد عباسی، رئیس کمیته ملی المپیک، محمد علی آبادی و روسای فدراسیون‌ها برگزار شد.

محمود خسروی وفا در این مراسم خطاب به حاضران اظهار داشت: ما در بازی‌های پارالمپیک لندن رشد 100 درصدی داشتیم. ببینید ما در پارالمپیک 2008 پکن با کسب پنج مدال طلا بیست و دوم شدیم و در بازی‎های لندن با کسب 10 مدال طلا در جایگاه یازدهم به کار خود خاتمه دادیم. من از عملکرد ورزشکاران جانباز و معلول رضایت دارم و امیدوارم بتوانیم همین روند را ادامه بدهیم.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به طرح یکسان‌سازی جوایز گفت: آقای رئیس جمهور! بسیار خوشحالم که این طرح عملی شده و من هرگز فکر نمی‌کردم زنده باشم و چنین اتفاقی را شاهد باشم. شما کاری انجام دادید که شاید در 20 سال آینده انجام نمی‌شد.

وی افزود: ما برای کسب موفقیت در بازی‌های پارالمپیک لندن 1600 نفر - روز اردو داشتیم و در 35 اردوی برون مرزی شرکت کردیم. من پیش از آغاز بازی‌ها به ورزشکاران در جلسه‌ای خصوصی گفتم همه تلاش خود را انجام دهید و مهم هم همین است. یادم می‌آید از جواد حردانی قبل از حضور در میدان وضعیتش را جویا شدم و او به من گفت هر آنچه لازم بوده را انجام داده و فقط مانده لطف خدا. همین طور هم شد و مطابق با شعار کاروان که "توکل، ایثار و میثاق با شهدا" بود، به مدال طلا رسید.

خسروی وفا گفت: بازی‌های پارالمپیک پکن با حضور 120 کشور جهان برگزار شد اما در این دوره از بازی‌ها 164 کشور حضور داشتند. ما در این دوره از رقابت‌ها با 79 ورزشکار در 13 رشته ورزشی شرکت کردیم و بهترین عنوان پس از انقلاب را کسب کردیم. رئیس جمهور از ما قول دوازدهمی را گرفته بودند و ما یازدهم شدیم. ما در این بازی‌ها بالاتر از کشورهایی چون کانادا، فرانسه، استرالیا و فرانسه ایستادیم.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان با اشاره به نام کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها اظهار داشت: نام کاروان ایران به پاس نام "رئیسعلی دلواری" که بیش از صد سال قبل مقابل هجوم بریتانیایی‌ها ایستاد، دلوار انتخاب شده بود. خوشحالم که توانستیم با دست پر از این رقابت‌ها به کشور بازگردیم.

وی اظهار داشت: ما در این دوره از بازی‌ها به طور نمادین پسر سرلشکر احمد کاظمی، محمد مهدی کاظمی، را به عنوان سرپرست کاروان  انتخاب کردیم و از این پس در نظر داریم که در دیگر رویدادها از این عزیزان بهره ببریم.

خسروی وفا با اشاره به غیرتمندی ورزشکاران ایرانی حاضر در پارالمپیک گفت: من خوشحالم که در این بازی‌ها ورزشکاران باغیرتی را در رادو داشتیم و یادم است که عبدالرضا جوکار پس از کسب مدال نقره به پهنای صورت گریه می‌کرد و وقتی علت را جویا شدم گفت که شرمنده است که نتوانسته مدال طلا کسب کند تا آن را به خانواده شهدای هسته‌ای تقدیم کند.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در پایان از حمایت همه جانبه رسانه‌ها برای پوشش خبری و تصویری بازی‌های پارالمپیک تشکر کرد.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 3776 بار   |   دفعات چاپ: 1527 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 115 بار   |   0 نظر


اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 134 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25120941 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 5223 بازدید

شمعدانی حمایت می کند

 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری ورزش جانبازان و معلولان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb