رحمان: دوست دارم در بازی‌های آسیایی بالای 300 کیلوگرم وزنه بزنم

 | تاریخ ارسال: 1393/1/26 | 

رحمان: دوست دارم در بازی‌های آسیایی بالای 300 کیلوگرم وزنه بزنم


سارا اصلانی/ قوی‌ترین مرد معلول جهان باز هم شگفتی آفرید؛ آن هم با قهرمانی و البته جابه‌جا کردن 3 رکورد جهانی در امارات. سیامند رحمان سوپراستار دنیای وزنه‌برداری معلولان در دسته فوق سنگین با مهار وزنه‌های 275، 281، 285 و 285.5 کیلو در رقابت‌های قهرمانی معلولان جهان آنچنان خوش درخشید که سایت کمیته بین‌المللی المپیک در تمجید از عجوبه دنیای وزنه‌برداری معلولان این‌گونه نوشت: «رحمان ثابت کرد قوی‌ترین پارالمپیکی دنیاست.» با این حال اما مهار وزنه 285.5 کیلو در امارات هم سیامند را راضی نمی‌کند چراکه او به دنبال مهار وزنه بالای 300 کیلوگرم در بازی‌های آسیایی اینچئون کره است.

از قهرمانی معلولان جهان بگویید.

مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد و 59 کشور در این رقابت‌ها حاضر بودند. در ترکیب تیم ملی بزرگسالان ایران 2 وزنه‌بردار فوق سنگین حضور داشتند یکی من و دیگری منصور پورمیرزایی. خدا را شکر که هردوی ما توانستیم دست پر به ایران برگردیم. من در این رقابت‌ها توانستم 3 بار رکورد دنیا را جابه‌جا کنم. از مربیان عزیز و مسئولان فدراسیون که برای من زحمات زیادی کشیدند بسیار تشکر می‌کنم. خوشحالی من بیشتر از آن است که توانستم دل مردم ایران را شاد کنم.

شما تنها طلایی کاروان ایران در رده سنی بزرگسالان بودید که 3بار رکورد دنیا را جابه‌جا کردید. از میزان ارتقای رکوردهای دنیا بیشتر برایمان بگویید.

رکورد دنیا پیش از این 276 کیلو و متعلق به منصور پورمیرزایی بود که من توانستم به یاری خدا با ثبت رکوردهای 281 و 285 در حرکت دوم و سوم و مهار وزنه 285.5 کیلو در حرکت چهارم، 3بار رکورد دنیا را جابه‌جا کنم. البته من می‌توانستم بیش از 285.5 کیلو وزنه بزنم اما مربیان صلاح ندیدند و وزنه 285.5 کیلویی را برای من انتخاب کردند. من هم به تصمیم مربیان احترام گذاشتم و همین وزنه را بالای سربردم.

پیش از اعزام به امارات گفته بودید می‌توانید رکورد پارالمپیک لندن را در مسابقات جهانی بشکنید. آیا این اتفاق در امارات افتاد؟

وزنه‌ای که من در پارالمپیک لندن زدم 285 کیلو بود اما در مسابقات جهانی امارات همان‌طور که دیدید وزنه 285.5 کیلو را بالای سر بردم و در واقع نیم کیلو بیش از مسابقات پارالمپیک لندن وزنه زدم. البته رکورد پارالمپیک هم در دست خود من است؛ ضمن این‌که رکورد پارالمپیک باید در مسابقات پارالمپیک جابه‌جا شود.

عملکرد شما در امارات به گونه‌ای بود که سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک در گزارشی به تمجید از شما پرداخت...

از این بابت خیلی خوشحالم و به خودم افتخار می‌کنم که توانستم به عنوان یک ایرانی چنین مقام‌هایی برای کشورم ثبت کنم تا بازتاب آن در سطح جهان منعکس شود.

برنامه شما برای بازی‌های پاراآسیایی اینچئون کره چیست؟

هرچه خدا بخواهد همان می‌شود. من نمی‌گویم در بازی‌های آسیایی صددرصد طلا می‌گیرم اما امیدوارم با کمک مربیان و تلاش خودم در اردوهای پیش‌رو شرایط به گونه‌ای پیش برود که بتوانم در اینچئون کره هم طلا بگیرم و با رکوردشکنی دل مردم کشورم را شاد کنم.

برای بازی‌های آسیایی چه رکوردی را مد نظر دارید؟

رکورد آسیا هم دست من است اما چون کادر فنی و مربیان در خصوص انتخاب وزنه‌ها تصمیم می‌گیرند من نمی‌توانم در این‌باره اعمال‌نظر کنم. هر وزنه‌ای که مربیان مصلحت بدانند همان را بالای سر خواهم برد اما خودم خیلی دوست دارم در بازی‌های آسیایی بالای 300 کیلوگرم وزنه بزنم.

بعد از قهرمانی‌تان در پارالمپیک لندن مسئولان آذربایجان غربی با اهدای پاداش یک میلیون تومانی، باعث شدند تا در انتقاد از این اقدام بگویید آن‌ها باعث خجالت‌زدگی شما شدند. حالا که باز هم قهرمان دنیا شده‌اید آیا در پی جبران گذشته نیستند؟

هنوز نه. من همیشه از مسئولان استان آذربایجان غربی گله کرده‌ام چون در روستای ما اشنویه، من با سختی و تحمل مشکلات تمریناتم را پیگیری کردم ولی هدف من این است که همیشه برای کشورم افتخارآفرینی کنم و به همین خاطر هر سختی هم که بر سر راهم وجود داشته باشد آن را تحمل می‌کنم.

شما در گذشته به خاطر دور بودن فاصله محل تمرین‌ از محل سکونتتان و البته نبود مربی مشکلات عدیده‌ای داشتید، آیا این مشکلات همچنان به قوت خود باقی است؟

بله. همچنان من بدون مربی و امکانات تمرین می‌کنم اما حاج محمود(خسروی‌وفا، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان) شخصا این قول را به من داده‌اند که مشکلات مرا حل کنند و قرار است طی چند روز آینده برای من وزنه و‌ هالتر تهیه کنند.

بگذریم. ماجرای قرارداد شما با پرسپولیس درنهایت به کجا رسید؟

مسئولان باشگاه پرسپولیس با من قرارداد بستند اما به قول خود عمل نکردند.

یعنی پرسپولیسی‌ها یک قرارداد سوری با شما بستند اما خبری از پول نبود؟

قرارداد سوری که نبود ولی... بگذریم این مسائل برای من مهم نیست.

منبع: خراسان


دفعات مشاهده: 4778 بار   |   دفعات چاپ: 1126 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 32 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

همراه شویم







   

شمعدانی کیست؟

  • پایگاه اینترنتی معلولان ایران ـ شمعدانی ـ به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تک تک افراد جامعه کشورعزیزمان ایران راه اندازی شده است.
    شمعدانی به یک درد مشترک می پردازد.
  • درد قریب به بیست میلیون شهروند ایرانی یعنی " معلولیت " ؛ شهروندانی که با موضوع معلولیت دست به گریبانند حال یا خود عضوی دچار معلولیت دارند یا یکی و شاید دو یا سه یا ... نفر از اعضای خانواده اشان معلولیت دارند یا عضو تیم بزرگ و دلسوز توانبخشی ایران می باشند.
  • در شمعدانی می توانید از اهم اخبار معلولان، مناسب سازی محیط های شهری ( چه در همین تهران خودمان و چه در روستای خود شما)، بحث و جدلهای دولتمردان درباره معلولان، ورزش، قوانین و مقرارت کشوری و بین المللی، مقاله های مفید و سودمند و هر مطلبی مرتبط با معلولیت آگاه شوید.

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 25 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25093569 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 5348 بازدید

شمعدانی حمایت می کند


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شمعدانی | پایگاه اینترنتی معلولان ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb