معلول ذهنی تا مرا دید گفت: افتاد؟

 | تاریخ ارسال: 1393/4/17 | 

ارجمند در برنامه «شهر باران»:
آرزو داشتم نقش حضرت ابوالفضل (ع) را بازی کنم

معلول ذهنی تا مرا دید گفت: افتاد؟


حضور داریوش ارجمند در برنامه «شهر باران» با اظهارنظر او درباره انتخاب شعار سال 93 توسط مقام معظم رهبری گرفته تا خاطره‌اش از حضور در یک مرکز کودکان معلول ذهنی و آرزویش برای ایفای نقش حضرت ابوالفضل (ع) همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش ارجمند شب گذشته دوشنبه 16 تیر با حضور در برنامه «شهر باران» در گفتگویی با داریوش کاردان شرکت کرد.

در این روزگار آدم‌ها به خاطر کمیت‌ تکریم می‌شوند

وی در پاسخ به سوالی در این باره که چه چیزی این روزها شما را اذیت می‌کند، اظهار کرد: حقیقت این است که اکنون روزگار ما کمی است نه کیفی. اگر آدم‌ها در روزگار ما تکریم می‌شوند به خاطر کمیت‌ها است. هر کسی حساب بانکی‌اش بیشتر است، ماشینش گران‌تر است یا خانه‌ بهتری دارد مورد توجه است.

ارجمند یادآور شد: کیفیت فراموش شده است. در حالی که سقف ما آسمان با میلیارد میلیارد ستاره است. مهم حرفی است که فرد می‌زند. جایش مهم نیست. شرف‌المکان بالمکین. چیزی که مرا اذیت می‌کند این است که چرا روزگار این چنین شده است.

نظر ارجمند درباره شعارسال رهبری

این بازیگر پیشکسوت با بیان اینکه بهتر است هم به کیفیت اهمیت دهیم و هم کمیت، تصریح کرد: شعار امسال رهبری خیلی هوشمندانه است. من بسیار درباره‌اش فکر کردم. اقتصاد یک پدیده کمی است و در مقابل آن فرهنگ پدیده‌ای کیفی است.

ایفاگر نقش حشمت فردوس در سریال «ستایش» اظهار کرد: فرهنگ قابل شمارش نیست. کیفیت را نمی‌توانی بشماری بلکه باید آن را احساس و درک کنی و از آن لذت ببری. اما متاسفانه اقتصاد و فرهنگ از هم دور شده‌اند.

فرهنگ و اقتصاد تعادل انسانی است که روی دو پایش راه می‌رود

ارجمند ادامه داد: برخی می‌خواهند کار فرهنگی کنند اما با تخیل و آرمان و توهم صرفا پول بیت‌المال را دور می‌ریزند. عده‌ای دیگر هم که آثار نازل تولید می‌کنند. فرهنگ و اقتصاد تعادل انسانی که روی دو پایش راه می‌رود است. در یکی از تابلوهای پیکاسو چهره انسانی است که یک چشم روی پیشانی دارد. این انسان مادی یک‌بین این روزگار است.

AWT IMAGE

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ و اقتصاد مثل دو بال یک کبوتر هستند. نباید پول بیت‌المال را دور بریزیم. آثار نازل و در حد جوک می‌سازند تا پول دربیاورند و به هم فخر می‌فروشند که فیلم من این میزان فروخته است. در حالی که این چیزهای کمی ارزش نیست.

معلول ذهنی تا مرا دید گفت: افتاد؟!

بازیگر نقش مالک اشتر در سریال «امام علی (ع)» در ذکر یک خاطره گفت: به مرکز نگهداری بچه‌های معلول ذهنی رفته بودم. بچه‌هایی که ادراک چندانی ندارند. تا وارد محل نگهداری آنها شدم، دو نفرشان مرا نگاه کردند و با لحن خاص خودشان به من گفتند: افتاد؟! آن روز خیلی حالم بد شد.

آرزو داشتم نقش حضرت ابوالفضل (ع) را بازی کنم

ارجمند در پاسخ به اینکه چه فرصت از دست‌رفته‌ای در زندگی‌اش داشته، تأکید کرد: آرزو داشتم نقش حضرت ابوالفضل (ع) را بازی کنم. من مدت‌ها کار مذهبی قبول نکردم اما در کارنامه‌ای ایفای نقش حضرت مالک‌اشتر و حضرت عبدالعظیم حسنی را دارم. ائمه که نیز قابل نشان دادن نیستند اما حضرت ابوالفضل (ع) بسیار مرا به خود جذب کرده است. اما دیگر از من گذشت.

منبع: مهر


دفعات مشاهده: 3030 بار   |   دفعات چاپ: 1087 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 17 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

همراه شویم







   

شمعدانی کیست؟

  • پایگاه اینترنتی معلولان ایران ـ شمعدانی ـ به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تک تک افراد جامعه کشورعزیزمان ایران راه اندازی شده است.
    شمعدانی به یک درد مشترک می پردازد.
  • درد قریب به بیست میلیون شهروند ایرانی یعنی " معلولیت " ؛ شهروندانی که با موضوع معلولیت دست به گریبانند حال یا خود عضوی دچار معلولیت دارند یا یکی و شاید دو یا سه یا ... نفر از اعضای خانواده اشان معلولیت دارند یا عضو تیم بزرگ و دلسوز توانبخشی ایران می باشند.
  • در شمعدانی می توانید از اهم اخبار معلولان، مناسب سازی محیط های شهری ( چه در همین تهران خودمان و چه در روستای خود شما)، بحث و جدلهای دولتمردان درباره معلولان، ورزش، قوانین و مقرارت کشوری و بین المللی، مقاله های مفید و سودمند و هر مطلبی مرتبط با معلولیت آگاه شوید.

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 73 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25174725 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 3422 بازدید

شمعدانی حمایت می کند


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شمعدانی | پایگاه اینترنتی معلولان ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb