250 ناشنوای خرمشهر و آبادانی در ضیافت افطار ماه خدا

 | تاریخ ارسال: 1393/4/21 | 

250 ناشنوای خرمشهر و آبادانی در ضیافت افطار ماه خدا

 بی زبان هم می شود نجوا کرد


خرمشهر -  به همت انجمن ناشنوایان شهرستان خرمشهر شامگاه گذشته مراسم افطاری برای ناشنوایان خرمشهری و آبادانی در جوی زیبا و معنوی در مسجد امام حسین (ع) خرمشهر برگزار شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند که مهمان این مراسم بود، به خبرنگار مهر می گوید: حمایت سازمان منطقه آزاد اروند از ناشنوایان به صورت حمایت های پوششی است.

سید مرتضی نعمت زاده عنوان می کند: ناشنوایان بیش از صرف هزینه های مالی برای آنان نیاز به حمایت هایی از قبیل پوشش در زمینه اشتغال، آموزش و بکارگیری آنها در اجتماع دارند.

وی می افزاید: بودن تنها حمایت مالی کارساز نیست و این جریان کاری منسجم و برنامه ریزی شده را می طلبد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند می گوید: ناشنوایان باید همانند دیگر مردم به درجات بالای تحصیلی و علمی برسند و همچنین بتوان از قابلیت های آنان کمال استفاده را کرد. ناشنوایان فرقی با دیگران ندارند و نباید از این دیدگاه به آنها نگاه کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تصریح می کند: استعدادهای نهفته درون آنان بسیار گویا و مشهود است و با برنامه ریزی صحیح، آموزش و حمایت دقیق می توان آنها را شکوفا کرد.

نعمت زاده در پایان می گوید: سازمان منطقه آزاد اروند تمام تلاش خود را برای به ثمر رساندن این حرکت بزرگ می کند و امیدواریم بتوان با همت مسئولان ارزشهای اساسی این قشر از جامعه را محترم و بزرگ شمرد.

AWT IMAGE

180 ناشنوا تحت پوشش بهزیستی خرمشهر

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر نیز عنوان می کند: از بین دو هزار معلول تحت پوشش اداره بهزیستی خرمشهر تعداد 180 نفر را ناشنوایان این شهر تشکیل می دهند.

علی فرحانی به عمده مشکلات ناشنوایان در خرمشهر اشاره می کند و می گوید: کاستی هایی در بحث اشتغال ناشنوایان کاملا احساس می شود. متأسفانه کارخانجات و ادارات بزرگ در حق ناشنوایان کم لطفی کرده اند و از قابلیت های آنان در بکارگیری در مشاغل گوناگون استفاده نمی شود.

وی می افزاید: ناشوایان نیاز به تسهیلات لازم برای ازدواج دارند و مسئولان مربوطه باید گام های استوار و محکمی در این زمینه بردارند.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر تصریح می کند: اداره بهزیستی به دلیل تراکم بالای پوشش تمامی معلولان، نیاز به همکاری و کمک سازمان های بزرگ شهر دارد.

فرحانی عنوان می کند: ما از سازمان منطقه آزاد اروند و اداره بندر خرمشهر، شهرداری، اداره ورزش و جوانان و دیگر ارگان های بزرگ انتظار داریم در حمایت های خود از این قشر از جامعه دریغ نورزند و کمک ما در رفع مشکلات ناشنوایان در شهر باشند.

AWT IMAGE

لزوم برنامه ریزی برای مسائل فرهنگی و تفریحی ناشنوایان

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر می گوید: ناشنوایان در جامعه به راحتی نمی توانند از امکانات لازم تفریحی و فرهنگی استفاده کنند.

فرحانی عنوان می کند: این موارد کاملا احساس می شود که باید برنامه ریزی های لازم و مرتب در ارائه خدمات ورزشی و فرهنگی خاص ناشنوایان در شهر انجام شود.

وی می افزاید: اجتماع باید این قشر از جامعه را جدا از خود احساس نکند و به منظور نزدیک شدن به آنان تمام تلاش خود را انجام دهد.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر تصریح می کند: ناشنوایان احساس می کنند با مشکل تکلم و نشنیدنی که آنها دارند در کنار دیگران به راحتی نمی توانند در مراکز فرهنگی و ورزشی حضور پیدا کنند به همین منظور انتظار می رود مسئولان فرهنگی و ورزشی در شهر با برنامه ریزی های لازم وقتی را مشخص و معین برای معلولین و ناشنوایان اختصاص دهند تا آنها در کنار هم بتوانند به راحتی از امکانات لازم استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اصولاً ناشنوایان انسانهایی برترند، از آن جهت که ضمیری پاکتر و نهانی سالم تر از دیگران دارند و اکثراً دور از زد و بندهای اجتماعی گذران زندگی می کنند، متأسفانه آن گونه که باید و شاید در کشور ما این قشر از جامعه در زمینه های مختلف اشتغالی مورد بی مهری قرار گرفته و فقط با نگاه رأفت و ترحم به آنان توجه می شود، غافل از اینکه آنها همانند دیگر مردم می توانند در زمینه های مختلف خدمت والایی به جامعه داشته باشند، انتظار می رود مسئولان با برنامه ریزی های لازم از قابلیت این قشر پاک جامعه استفاده های مطلوب و لازم را  بکنند.

 ---------------
گزارش و عکس: مهدی بحرانی پور


دفعات مشاهده: 2768 بار   |   دفعات چاپ: 1035 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 10 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

همراه شویم







   

شمعدانی کیست؟

  • پایگاه اینترنتی معلولان ایران ـ شمعدانی ـ به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تک تک افراد جامعه کشورعزیزمان ایران راه اندازی شده است.
    شمعدانی به یک درد مشترک می پردازد.
  • درد قریب به بیست میلیون شهروند ایرانی یعنی " معلولیت " ؛ شهروندانی که با موضوع معلولیت دست به گریبانند حال یا خود عضوی دچار معلولیت دارند یا یکی و شاید دو یا سه یا ... نفر از اعضای خانواده اشان معلولیت دارند یا عضو تیم بزرگ و دلسوز توانبخشی ایران می باشند.
  • در شمعدانی می توانید از اهم اخبار معلولان، مناسب سازی محیط های شهری ( چه در همین تهران خودمان و چه در روستای خود شما)، بحث و جدلهای دولتمردان درباره معلولان، ورزش، قوانین و مقرارت کشوری و بین المللی، مقاله های مفید و سودمند و هر مطلبی مرتبط با معلولیت آگاه شوید.

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 142 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25119213 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 4809 بازدید

شمعدانی حمایت می کند


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شمعدانی | پایگاه اینترنتی معلولان ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb