گلایه‌ از کوتاهی مسئولان اردبیل در مناسب‌سازی مسیرهای تردد جانبازان و معلولان

 | تاریخ ارسال: 1393/10/8 | 

در جلسه مناسب‌سازی استان اردبیل مطرح شد
گلایه‌ از کوتاهی مسئولان اردبیل در مناسب‌سازی مسیرهای تردد جانبازان و معلولان


نماینده جانبازان در جلسه مناسب‌سازی اماکن عمومی اردبیل با بیان گلایه‌ها و درد دل‌های خود به شدت از غفلت و بی‌توجهی مسئولان به ویژه متولیان امر در ارتباط با جانبازان و مشکلات ترددی آنها خواستار رفع معایب و مشکلات موجود شد.
علی موسوی عصر یک‌شنبه در جلسه مناسب‌سازی اماکن عمومی و ادارات در استانداری اردبیل اظهار کرد: اقدامات یک بعدی و گاه بی‌کیفیت ما در سال‌های اخیر نه تنها جوابگوی نیازها نبوده بلکه یک حرکت بی‌ثمر و بیهوده را دامن زده است.

این نماینده جانبازان با انتقاد از برخی ادارات که کار را نه برای رضای الهی بلکه برای رفع تکلیف انجام می‌دهند، گفت: کمتر مسجد، مکان معنوی، سالن جلسات، سالن ورزشی و یا مکان‌های عمومی را سراغ داریم که در آنها مناسب‌سازی برای حضور جانبازان انجام شده و اگر مناسب‌سازی نیز شده بدون کسب اعتماد به نفس بوده که هیچ سود و ثمری به همراه ندارد.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما باید تا کی خود را سربار دیگران و یا خانواده‌ها و عیالمان بدانیم در حالی که متولیان امر می‌توانند فضایی را فراهم کنند که ما بدون تکیه بر ترحم و دلسوزی دیگران به راحتی در سطح شهر و مکان‌های مختلف تردد کنیم و کارهای روزمره خودمان را انجام دهیم.

وی مشکل جانبازان را در ترددهای روزانه حتی با نگاه نامناسب پلیس در تردد با خودروهای ویژه جانبازان با آرم و علائم مشخص یادآور شد و بیان کرد: این نگاه برای ما توهین است و بنده خود برای فرار از چنین نگاه‌ها و گفت و شنودهای متلک‌گونه مجبور شدم خودروی ویژه جانبازی خود را بفروشم.

موسوی نامناسب بودن درب ادارات دولتی و مشخص نبودن محل پارک جانبازان را با آرم و علائم مشخص و برخی ممانعت‌های اولیه از سوی نگهبانان یادآور شد و اضافه کرد: در تمام ادارات به غیر از چند مورد استثنایی شیب‌ها و رمپ‌های اجرا شده برای تردد ویلچر معلولان غیراستاندارد و غیر ایمن بوده و امکان تردد از این شیب‌ها بعید به نظر می‌رسد.

این جانباز دوران دفاع مقدس با انتقاد از وضعیت نامناسب در ساخت سرویس‌های بهداشتی و در مساجد برای وضو گرفتن آنها و همچنین نبود پارکینگ‌های مخصوص جانبازان افزود: این همه درد دل نه از سر بیان ضعف‌ها بلکه از سر دلسوزی با هدف اصلاح و بهبود وضعیت بوده که امیدواریم متولیان امر با درک موقعیت جانبازان و معلولان در بهبود این فرآیند اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل انجمن معلولان جسمی، حرکتی استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه اکثر بانک‌ها و ادارات از سر رفع تکلیف رمپ‌های غیراستاندارد درست کرده و کمتر رمپی‌ را برای تردد راحت معلولان شاهد هستیم، اظهار کرد: هیچ‌گونه بازرسی و نظارت بر فعالیت‌های عمرانی در این حوزه انجام نمی‌شود.

نوروز امانی ضعف پلیس راهور را در جلوگیری نکردن از توقف خودروهای عادی در محل پارک ویژه معلولان و جانبازان یادآور شد و تصریح کرد: در استان 6 هزار و 160 معلول جسمی، حرکتی وجود دارد که اگر جانبازان و نابینایان را نیز به آنها اضافه کنیم این تعداد زیادتر می‌شود اما دریغ از یک توجه کیفی و مناسب به رفع مشکلات آنها که غفلت‌ها پشت سر هم اتفاق می‌افتد.

وی مناسب‌سازی بی‌ثمر و بی‌کیفیت در سطح شهر اردبیل را بدون در نظر گرفتن شرایط خاص یادآور شد و بیان کرد: ‌ما باید یک زمان مشخص برای مناسب‌سازی اماکن عمومی و ادارات اعلام کنیم تا در آن مدت تعیین شده این کارها انجام شود.

مدیرعامل انجمن معلولان جسمی، حرکتی استان احداث رمپ‌ها و شیب‌های ادارات و بانک‌ها را برای تردد معلولان غیراستاندارد و نگاه صدا و سیما را به این حوزه غیر کارشناسی توصیف کرد و ادامه داد: حتی به اندازه یک ساعت برنامه از صدا و سیمای اردبیل برای این قشر پخش نشده در حالی که باید در هفته دو روز برنامه ویژه‌ای برای معلولان تهیه و از رسانه ملی و استانی پخش شود.

وی با انتقاد از بی‌توجهی دانشگاه‌ها و برخی از ادارات در فراهم نکردن محیط مناسب تردد برای معلولان و جانبازان به ویژه نبود آسانسور در این مکان‌ها گفت: از مجموع واحدهای مسکن مهر میراشرف یک‌هزار و 200 واحد متعلق به معلولان است در حالی که این واحدها فاقد آسانسور بوده و یک معلول معلوم نیست از چه طریقی می‌خواهد پله‌های یک ساختمان پنج طبقه را طی کند.

منبع: فارس


دفعات مشاهده: 1431 بار   |   دفعات چاپ: 469 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

همراه شویم







   

شمعدانی کیست؟

  • پایگاه اینترنتی معلولان ایران ـ شمعدانی ـ به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تک تک افراد جامعه کشورعزیزمان ایران راه اندازی شده است.
    شمعدانی به یک درد مشترک می پردازد.
  • درد قریب به بیست میلیون شهروند ایرانی یعنی " معلولیت " ؛ شهروندانی که با موضوع معلولیت دست به گریبانند حال یا خود عضوی دچار معلولیت دارند یا یکی و شاید دو یا سه یا ... نفر از اعضای خانواده اشان معلولیت دارند یا عضو تیم بزرگ و دلسوز توانبخشی ایران می باشند.
  • در شمعدانی می توانید از اهم اخبار معلولان، مناسب سازی محیط های شهری ( چه در همین تهران خودمان و چه در روستای خود شما)، بحث و جدلهای دولتمردان درباره معلولان، ورزش، قوانین و مقرارت کشوری و بین المللی، مقاله های مفید و سودمند و هر مطلبی مرتبط با معلولیت آگاه شوید.

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 65 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25176036 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 3682 بازدید

شمعدانی حمایت می کند


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شمعدانی | پایگاه اینترنتی معلولان ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb