سومین دوره‌ی بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا: ۱۰ طلا، ۵ نقره و ۵ برنز برای ورزشکاران ایران در روز پنجم بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸

 | تاریخ ارسال: 1397/7/19 | 
در روز پنجم بازی‌های پاراآسیایی 2018 که در شهر جاکارتا برگزار می‌شود نمایندگان کشورمان در رشته‌های مختلف به رقابت با حریفان خود پرداختند و موفق به کسب 10 طلا، 5 نقره و 5 برنز شدند. کاروان ایران تا پایان روز پنجم با 40 طلا، 32 نقره و 32 برنز (مجموع 104 مدال) در رده سوم جدول توزیع مدال‌ها قرار دارد.

نتایج کامل روز پنجم این بازی‌ها به شرح زیر است:
دوومیدانی:
*در ماده دوی 400 متر کلاس T13 بانوان عذرا مهدوی‌کیا با ثبت حدنصاب 01:08.18 موفق به کسب مدال برنز شد.
* آرزو رحیمی نماینده کشورمان در ماده پرتاب وزنه کلاس F32 با پرتابی به میزان 4.27 نخستین مدال طلا را در روز پنجم مسابقات برای کاروان خودباوری و امید به ارمغان آورد.
 *در ماده دوی 400 متر کلاس T13 امید ظریف صنایع با ثبت زمان 51.407 ثانیه پیشاپیش دیگر دوندگان از خط پایان گذشت و به مدال طلا دست یافت.
*امیر خسروانی نماینده کشورمان در ماده پرش طول مردان کلاس T12 به مصاف حریفانش رفت و موفق به کسب مدال برنز شد. خسروانی با ثبت رکورد 7.01 مدال برنز را از آن خود کرد.
*راضیه محمودی در ماده پرتاب دیسک کلاس F12 بانوان با پرتابی به طول  29.23متر به عنوان چهارمی بسنده کرد.
* محسن کائیدی و مهدی علیزاده در رشته پرتاب نیزه کلاس F33/34 به رقابت با پرتابگرانی از کشورهای چین، اردن، عربستان، امارات، هند، قرقیزستان و قطر پرداختند که در نهایت دو مدال رنگارنگ برای مان رقم خورد.علیزاده با رکورد 20.96 توانست به مدال طلا این رقابت‌ها دست یابد. همچنین کائیدی با 31.72 در رتبه دوم ایستاد و نقره گرفت. این موضوع به علت ادغام دو کلاس رقم خورد و علیزاده با رکورد کمتر، به مدال طلا رسید. پرتابگر چینی نیز به مدال  برنز دست یافت.
*حامد امیری در ماده پرتاب وزنه مردان کلاس F54/55 با ثبت حد نصاب 11.32 ضمن کسب مدال طلای این مسابقات رکورد بازی های پاراآسیایی را هم بهبود بخشید. جلیل باقری دیگر نماینده کشورمان نیز با رکورد 10.67 به مدال نقره رسید. نماینده هند نیز سوم شد. آرش سلطانی دیگر نماینده کشورمان در این رشته با 8.87 به عنوانی بهتر از هشتمی نرسید.
* وحید علی‌نجیمی نماینده کشورمان در ماده دوی 400 متر مردان کلاس T12 به مصاف حریفانش رفت که موفق به کسب مدال طلای مسابقات شد.علی‌نجیمی با ثبت حد نصاب 49.98 ثانیه موفق به کسب مدال طلا شد. نمایندگان تایلند با رکورد 50.94 ثانیه و مالزی با حدنصاب 53.16 ثانیه نقره و برنز گرفتند.
*ژیلا یوسفی در ماده پرتاب دیسک کلاس F40/41 بانوان با پرتابی به طول 16.22متر صاحب مدال برنز شد و پایین‌تر از دو ورزشکار چینی ایستاد که حدنصاب‌های 19.74 و 26.12 متر را برجا گذاشته بودند.
* احمد اجاقلو نماینده کشورمان در دوی 400 متر مردان کلاس T45/46/47 به مصاف حریفانش رفت که در نهایت با ثبت زمان 51:48 به عنوانی بهتر از هفتمی نرسید. دوندگان چین، اندونزی و هند به مدال‌های طلا، نقره و برنز رسیدند.
* سجاد محمدیان در ماده پرتاب وزنه مردان کلاس F46/61/63 با ثبت حد نصاب 15.27 متر ضمن کسب مدال طلای این مسابقات رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی را هم بهبود بخشید. نمایندگان سریلانکا با 13.21و ازبکستان با 13.12 به نقره و برنز رسیدند.
*هاجر صفرزاده در فینال ماده دوی 400 متر بانوان در کلاس T12 با رکورد 01:06.80 دقیقه به مدال نقره رسید. همچنین نمایندگان تایلند و هند به ترتیب با رکوردهای 01:03.38 و 01:07.03 دقیقه به مدال‌های طلا و برنز رسیدند.
این نتیجه در حالی رقم خورد که صفرزاده پیش از خط پایان رقابت نزدیک و فشرده‌ای با دونده هندی داشت. صفرزاده برای رسیدن به مدال نقره خودش را به سمت خط پایان پرتاب کرد که همین مسئله باعث مصدومیت او شد. بانوی دونده کشورمان بعد از این اتفاقات با کمک کادر پزشکی حاضر در ورزشگاه و با برانکارد از زمین خارج شد.
*راضیه محمودی در ماده پرتاب دیسک کلاس F12 با رکورد 29.23 متر به عنوانی بهتر از چهارمی نرسید. نمایندگان چین، ازبکستان و چین تایپه مدال های طلا، نقره و برنز این ماده را از آن خود کردند.
در رشته دو و میدانی و در ماده پرتاب نیزه کلاس F56/57 سه نماینده کشورمان به نام‌های امان الله پاپی، محمد خالوندی و محمد الوان پور، به رقابت با حریفانی از اردن، امارات، ویتنام، برونئی، چین تایپه، سوریه، ازبکستان، چین، اندونزی، قزاقستان و تایلند پرداختند که در نهایت پاپی به قهرمانی رسید و خالوندی نایب قهرمان شد.بهترین رکورد ثبت شده برای محمد الوان پور با 39.22 بود که در پرتاب دوم رقم خورد و او را در جایگاه هفتم حفظ کرد اما با توجه به اینکه الوان‌پور از کلاس پایین تر وارد رقابت شده بود، توانست با همین رکورد، مدال طلا را به خود اختصاص بدهد. از سوی دیگر محمد خالوندی توانست با پرتاب 48.01 بهترین رکورد را به نام خود ثبت کرده و در جایگاه سوم قرار بگیرد و برنزی شود. در نهایت امان الله پاپی با پرتاب 48.60 یک رکورد خوب را به ثبت رساند و نایب قهرمانی را از آن خود کرد و نقره‌ای شد.
*سعیده عبداللهی، بانوی پرتابگر کشورمان در پرتاب وزنه کلاس F43/44,F62/64 مسابقات با رکورد 8.74 متر به عنوان چهارمی بسنده کرد.
* حمید اسلامی در ماده دوی 1500 متر مردان کلاس T11 به مصاف حریفانش رفت که موفق به کسب مدال طلای مسابقات شد. اسلامی با ثبت حد نصاب 4:18:18 موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. نمایندگان ژاپن با 4:22:87 و ژاپن با 4:23:24 نقره و برنز این ماده گرفتند.
* فائزه کرمانی در ماده پرتاب نیزه کلاس F33/34 بانوان توانست با رکورد 17.22 پس از پرتابگر چینی، صاحب گردن آویز نقره شود. بتول جهانگیری نیز با رکورد 10.60 در رتبه سوم قرار گرفت تا برنز را به کاروان ایران هدیه بدهد. اما فرشته مرادی مقدم نیز با رکورد 13.64 در مکان ششم جدول رده بندی قرار گرفت تا با وجود رکورد خوبی که برجای گذاشته بود، دستش از کسب مدال، خالی بماند.
* میکائیل دیانی و علی الهی نمایندگان کشورمان در ماده دوی 1500 متر مردان کلاس T12/13 به مصاف حریفانشان رفتند که موفق به کسب مدال نشدند. دیانی با ثبت حد نصاب 4:14:04 چهارم شد و الهی با 4:15:76 به عنوان پنجم رسید.
* در ماده پرتاب نیزه کلاس F40/41 صادق بیت‌سیاح با رکورد 31.30 متر در بین نفرات برتر این دسته قرار نگرفت و دهم شد.

تیراندازی با کمان:
* تیم میکس ریکرو ایران با ترکیب غلامرضا رحیمی و زهرا نعمتی در فینال رقابت‌های تیراندازی با کمان مقابل ژاپن قرار گرفت و با نتیجه 6 بر صفر پیروز شد و عنوان قهرمانی و مدال طلا را به دست آورد.
* تیم میکس کامپوند ایران با ترکیب هادی نوری و راضیه شیرمحمدی در فینال رقابت‌های تیراندازی باکمان مقابل تیم چین قرار گرفت و با نتیجه 149 بر 142 شکست خورد و عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد و صاحب مدال نقره شد.
بدین ترتیب تیم ملی تیراندازی باکمان ایران در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا با کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.

دوچرخه سواری:
مرحله مقدماتی مسابقات دوچرخه سواری ماده تیم اسپرینت با ایستادن تیم ایران در جایگاه چهارم به پایان رسید. در مرحله مقدماتی مسابقات دوچرخه سواری ماده تیم اسپرینت، تیم ایران متشکل از مهدی محمدی، صابر رحیم پور و بهرام سلیمانی با ثبت رکورد ٥٧ ثانیه و 250 هزارم ثانیه در میان چهار تیم عنوان چهارم را به خود اختصاص داد. در این رقابت‌ها چین اول شد و تیم‌های مالزی و اندونزی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. تیم ایران در دیدار‌ رده‌بندی مقابل اندونزی شکست خورد و به مقام چهارم رسید. تیم چین هم در دیدار نهایی مقابل مالزی به برتری رسید و قهرمان شد.
در مرحله مقدماتی رقابت‌های دوچرخه سواری تعقیبی انفرادی نابینایان مردان، تیم ایران با ترکیب طاهر مقدم و سینا امیرعلائی عنوانی بهتر از ششم کسب نکرد. با این نتیجه، ایران شانس کسب مدال در این ماده را از دست داد و به رتبه ششم اکتفا کرد. در این رقابت‌ها ٩ تیم حضور داشتند که در پایان تیم های ژاپن، مالزی، هند و کره جنوبی عناوین اول تا چهارم را کسب کردند تا برگزار کننده دیدارهای نهایی باشند.

جودو:
مسابقات تیمی جودوی نابینایان و کم‌بینایان سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا از صبح امروز در سالن جودوی گراند بال روم آغاز شد. تیم ملی کشورمان در اولین مسابقه خود با ترکیب رضا غلامی در وزن 66- کیلوگرم، علی عباس‌نژاد در وزن 73- کیلوگرم، امید جعفری در وزن 81- کیلوگرم، وحید نوری در وزن 100- کیلوگرم و محمدرضا خیرالله‌زاده 100+ کیلوگرم برابر تیم قزاقستان قرار گرفت و 4 بر یک پیروز شد. تیم ایران در مرحله نیمه نهایی مقتدرانه مغولستان را از پیش رو برداشت و به فینال راه پیدا کرد. تیم ایران در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر 2 مقابل کره‌جنوبی شکست خورد و به مدال نقره رسید.

گلبال:
تیم گلبال بانوان ایران به مصاف تیم قدرتمند چین رفت که این بازی با نتیجه 6 بر 2 به نفع چینی‌ها به پایان رسید.تیم ایران در بازی بعدی برای کسب عنوان سومی با برنده بازی تیم تایلند و کره به رقابت خواهد پرداخت.
تیم گلبال مردان کشورمان نیز در دیدار نیمه‌نهایی با نتیجه 10 بر 8 مقابل کره‌جنوبی به برتری رسید و حریف چین در دیدار نهایی شد.

والیبال نشسته:
تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان در دیدار نهایی مقابل چین در سه گیم متوالی و با امتیازات 25-13، 25-17 و 25-16 شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

شطرنج:
در مسابقات گروه b1 آقایان، عرفان محمدعلیزاده در دور اول نماینده میانمار را شکست داد، در دور دوم برابر حریف فیلیپینی به تساوی دست یافت و در دور سوم، مقابل حسن قدیری از کشورمان به تساوی رسید.در مسابقات دور چهارم و در گروه b1 آقایان، عرفان محمدعلیزاده مهدی رومیفرد را شکست داد و حسن قدیری در مقابل حریفی از میانمار به پیروزی رسید.
مهدی رومی‌فرد، در دور اول به نماینده هندوستان نتیجه را واگذار کرد، در دور دوم حریفی از اندونزی را شکست داد و در دور سوم، نماینده ویتنام را از پیش روی برداشت.
حسن قدیری در دور اول و دوم در مقابل نمایندگان فیلیپین شکست خورد و در دور سوم مقابل عرفان محمدعلیزاده به نتیجه تساوی دست یافت.
در مسابقات گروه b2 و b3 آقایان، امید کریمی در دور نخست نماینده قزاقستان را شکست داد، در دور دوم مقابل مجید باقری به تساوی رسید و در دور سوم در مقابل نماینده فیلیپین بازی را مساوی کرد. مجید باقری در دور اول نماینده فیلیپین را شکست داد، در دور دوم مقابل نماینده کشورمان امید کریمی به تساوی رسید و در دور سوم، به رقیب اندونزیایی خود بازی را واگذار کرد. در رقابت های گروه b2 و b3 آقایان و در دور چهارم، امید کریمی با حریف فیلیپینی به نتیجه تساوی رسید، مجید باقری نماینده هند را شکست داد و علیرضا قورچی بیگی در مقابل قزاقستان مغلوب شد.
علیرضا قورچی‌بیگی در دور اول با حریفی از اندونزی به تساوی رسید، در دور دوم مقابل نماینده فیلیپین شکست خورد و در دور سوم، مقابل هندوستان به نتیجه تساوی دست یافت.
در مسابقات گروه b1 بانوان، لیلا زارع‌زاده در دور نخست مقابل اندونزی شکست خورد، در دور دوم به حریف ویتنامی مسابقه را واگذار کرد و در دور سوم حریفی از میانمار را شکست داد. ملیحه صفایی در دور اول و دوم در برابر نمایندگان میانمار به پیروزی رسید و در دور سوم، مقابل نماینده اندونزی شکست خورد. زهرا محمدی‌راد در دور اول به نماینده میانمار بازی را واگذار کرد، در دور دوم نماینده همین کشور را شکست داد و در دور سوم مقابل حریف ویتنامی شکست خورد. در مسابقات دور چهارم گروه b1 بانوان، لیلا زارع‌زاده در مقابل زهرا محمدی راد به پیروزی رسید و ملیحه صفایی رقیب ویتنامی خود را شکست داد.
در مسابقات گروه b2 و b3 بانوان، عاطفه نقوی در دور نخست نماینده مالزی را شکست داد، در دور دوم حریف ویتنامی را مغلوب کرد و در دور سوم مقابل نماینده این کشور شکست خورد. فاطمه برقول در دور اول نماینده هند را شکست داد، در دور دوم مقابل حریف ویتنامی مغلوب شد و در دور سوم نماینده ویتنام را از پیش روی برداشت. فریبا زنده بودی در دور اول حریف مالزیایی را شکست داد، در دور دوم مقابل نماینده میزبان به تساوی رسید و در دور سوم از نماینده هند شکست خورد.در رقابت‌های گروه b2 و b3 بانوان، عاطفه نقوی در مقابل نماینده مالزی شکست خورد، فاطمه برقول حریف ویتنامی خود را مغلوب کرد و فریبا زنده بودی از سد نماینده هندوستان گذشت.

شنا:
* شاهین ایزدیار در رشته شنا و در  ماده 400 متر آزاد کلاس S10 همراه با شناگرانی از سریلانکا، اندونزی، مالزی، قزاقستان و هند به آب زد و در نهایت به مدال نقره دست یافت.

بسکتبال با ویلچر:
* تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان ایران در دیدار رده بندی بازی های پاراآسیایی جاکارتا برابر تایلند قرار گرفت و با نتیجه 41 بر 40 شکست خورد و عنوان چهارم را کسب کرد. تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان ایران در دوره قبل این مسابقات عنوان سوم را کسب کرده بود.
 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1046 بار   |   دفعات چاپ: 284 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 53 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 27 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 25169576 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 5710 بازدید

شمعدانی حمایت می کند

 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری ورزش جانبازان و معلولان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb